קצת על המטבח שלי
top of page

קצת על המטבח שלי

קצת על המטבח שלי

עד לפני כמה שנים, ביליתי את רוב היום שלי במטבח, במשך כמעט ארבע שנים. הייתי קונדיטורית שמאוד אהבה את עבודתה. אם מדברים על פרק הקונדיטוריה שלי חייבת לציין את הצוות כדי להיות הוגנת. לא שימחתי את לקוחותיי לבדי. ללא התנור הגדול שהיה לי והמיקסר האיכותי, גם לא הייתי מגיעה לתוצאות המושלמות שרציתי וגם במובן הזמן העבודה הייתה לוקחת יותר זמן.

היה לי כלל מאוד ברור במטבח. אם יש משימה מסוימת וזמן מוגבל צריכים להיעזר בכלים ומכשירים. חשוב להכיר את הצרכים ולהשקיע בכלים הנכונים.

בתקופה שעשיתי הפסקה עם הקונדיטוריה ושיניתי את התזונה שלי כדי לשפר את מצבי הבריאותי קיבלתי יעוץ. כשיועץ אמר לי ''את צריכה לשתות מיץ ירקות.'' מייד קניתי מסחטת מיצים קשים בעקבות הכלל שלי. תוך כדי שהתהליך התקדם גם חומרי הגלם של המאכלים שאכלתי השתנו. במקום קמח, סוכר וביצים הייתי משתמשת בחומרי גלם טבעיים יותר כגון תמרים, אגוזים, גרגירי חומוס, אבוקדו. כמובן גם הכלים שהצטרכתי השתנו. מין הסתם לא יכולתי להקציף אבוקדו ותמרים במיקסר. מפני שלא הייתי רגילה לאורך חיים הזה בכלל וגם לא ידעתי בהתחלה כמה זמן זה ימשך ככה קצת נמנעתי מלהשקיע כסף לסגנון החיים הזה. כוונתי הייתה להרגיש טוב יותר ולחזור למיקסר שלי.

זו הסיבה שהתחלתי לנסות מתכונים עם המעבד מזון של אמי מלפני 25 שנה ובלנדר באיכות ירודה מאוד שמצאנו במחסן. לא רק שלא הייתי משיגה את התוצאות שרציתי עם הכלים האלו גם הייתי מוגבלת כמותית על ידם. ככה הייתי משקיעה זמן רב על מתכונים פשוטים. סוף סוף יום אחד החלטתי שאני לא חוזרת אחורה. ידעתי למה אני אוכלת בריא והגיע הזמן ליישם את הכלל שלי באורח החיים החדש: במטבח שבו מכינים אוכל בריא יש להשקיע בכלי מטבח ומכשירים שמקלים על החיים ומאפשרים שלמות בתוצאות.

אני רוצה לספר לכם מהן ההשקעות החכמות ביותר שביצעתי ומה אפשר להכין בזכותם. יש להם תפקיד לא קטן בעובדה שבחמש שנים האחרונות כמעט ולא הכנסתי מזון מעובד לביתי.

  • מעבד מזון: אם קונים משהו טוב הוא ידע לערבב מלית של בורקס, בראוניז או עוגיות, לגרד סלק או כל ירק אחר, לסחוט מיץ תפוזים, לקצוץ כרוב, להכין חומוס, צ'יפס תפוחי אדמה, הכנת חמאת בוטנים או שקדים ועוד. וכמובן שכל החלקים נשטפים במדיח הכלים .

  • בלנדר: ממליצה לכם לרכוש אחד שמסוגל להכין פירה, להכין רסק עגבניות מעגבניות שלמות, רסק תפוחים, חלב שקדים, ממרח אבוקדו, סורבה, לטחון שיבולת שועל או כל דגן אחר. אפשר להכין שייקים עם כל בלנדר, זה הבונוס ולא העיקר.

  • סיר לחץ: אפשר לבשל כל סוג של קטניה בחצי שעה גם אם משרים במים חמים רק שעה לפני הבישול. אחרי שלומדים את העיקרון להפעלתו השימוש בו נוח מאוד ומהיר.

  • מייבש סלט: מאפשר שטיפה של עלים ירוקים בצורה יסודית תוך שימוש בפחות מים. האפשרות לייבש אותם מוודא שהם נשמרים יותר זמן במקרר. בנוסף ניתן לשטוף פירות כמו למשל ענבים ותותים או ירקות כמו עגבניות שרי ומיני פלפלים בעזרת הכלי זה ולאחר השטיפה לשמור אותם בתוך קופסא עם נייר סופג. כך תוכלו לקבל חטיף מוכן בדרך לעבודה או לילדים לבית הספר . תזכרו שבאריזות חסה או ירקות שטופים ישנם חומרים/גזים מוספים כדי לשמור אותם טריים.

  • כפית גלידה עם קפיץ: כשמסדרים למגש מלית של עוגיות שיבולת שועל בצורת העוגייה או כל מלית אחר של קציצות ירק זה מהיר מאוד יחסית לכף רגילה. בנוסף בגלל שהיחידות יוצאים שוות הם נאפים באופן אחיד. גם כשמכינים כדורי תמרים או שוקולד זה חוסך זמן כשמחלקים למנות ללא צורך במאזניים.

  • מערבל ידני ממתכת: כשרוצים לאחד מאכלים כמו טחינה גולמית או חמאת בוטנים שבהם השמן והתחתית מתחלקים מערבל כזה עוזר מאוד לאחד ולהכין רטבים. גם יותר שימושי מאשר מזלג כשרוצים למעוך בננות או כשמכינים מסה של עוגייה.

  • ספטולה מסיליקון: האיכותיים הם יותר יקרים משמעותית אבל בזכותם לא יישאר שאריות רוטב או אוכל בסירים או בתחתית הצנצנת. חוסך זמן יחסית לכף רגיל כשמרוקנים כלי עם אוכל.

  • תנור: תנור גדול יאפשר לכם להכין אוכל בכמות גדולה יותר בבת אחד. גם אם אין לכם אפשרות לקנות תנור גדול תוודאו שיש לכם יותר מ2 מגשים. ככה תוכלו לעזור לעצמכם ולאפות יותר בבת אחד ואז להקפיא ליום אחר שלא יהיה לכם זמן לבישולים.

רוצה להזכיר את החשיבות של אחד המכונות הקדושות בביתי: מדיח כלים. למרות שלפעמים חושבים שאפשר גם בלעדיו, במציאות כשאין אותו לא רוצים ללכלך כלים. מי שמכיר אותי יודע שאני בעד הרעיון של'' מכשירי בית אמורים לשרת אותנו ולא אנחנו אותם.'' אני מסדרת את הכלים בלי להעביר מים עליהם לפני אבל, מנקה את הפילטר בצורה קבועה. וגם יכולה לומר ששום כלי שלא נכנס למדיח כלים לא ימצא את מקומו במטבח שלי.

למרות שהנושא הזה מאוד חשוב אני שמה לב שכשמדברים על תזונה בריאה לא מתייחסים עליו כל כך. בדרך כלל כשאנחנו בוחרים לאכול טוסטים, אוכל קפוא, מקופסת שימורים אנחנו עושים זאת לא כי אנחנו לא אוהבים אוכל ביתי אלה כי מתעצלים להכין תבשילים וגם חושבים על הניקיון שבא אחרי. כמובן גם חושבים שאין לנו זמן לזה.

תזכרו שכל השקעה שתעשו עבור בריאותכם יחזור עליכם כחיים ללא כאבים, איכותיים וארוכים.

לפני שמסיימת חייבת להודות לאבי שלימד אותי איך לקצוץ בצל ונתן לי להיות העוזרת שלו במטבח כשהוא הכין לכולנו פסטה וככה ואעביר לי את תשוקה שיש לו למטבח.

באהבה,

רוזי צרפתי

Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page