פרופ' ז'אק יקר
top of page

פרופ' ז'אק יקר


שם ושם משפחה : פרופ' ז'אק יקר

שמות ההורים : רנה ומואיז יקר

מקום ושנת הלידה: 1943 איסטנבול

שנת העליה : 1970


השכלה: בית הספר היסודי איידין, בית ספר התיכון יני קולג' איסטנבול

סיים את לימודיו באוניברסיטת איסטנבול בשנת 1965. קיבל את התואר השני בשנת 1966 ואת תואר הדוקטור בשנת 1968 מהמחלקה ללימודי הים התיכון באוניברסיטת בריינדס מסצ'וסטס ארה"ב.

מעמד אקדמי: פרופ' באוניברסיטת תל אביב, המחלקה לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקדום.


קורות חיים:

פרופ' ז'אק יקר למד באוניברסיטת איסטנבול ארכיאולוגיה קלאסית, פרה קלאסית ופרהיסטוריה. כשסיים את לימודיו זכה במלגת לימודים ווין לתארים מתקדמים ,שאפשרה לו להתמחות באוניברסיטת בריינדס בנושאי תרבויות המזרח הקדום כולל היסטוריה עתיקה ושפות כגון: חיתית ואכדית.


לימודים אלה, כולל הנסיון שרכש בעבודה בשטח, אפשרו לו להתמחות בפרה היסטוריה של אנטוליה ותרבות אנטוליה בתקופה הפרה קלאסי.

עם סיום שרותו הצבאי בטורקיה , בשנת 1970 עלה לישראל.


באותה שנה החל את עבודתו כמרצה באוניברסיטת תל אביב.


במהלך שנות העבודה הארוכות, הוא כיהן במשך 9 שנים כראש החוג לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקדום. בחיים המקצועיים של 41 שנים הוא ניהל מחקרים ארכיאולוגים ממושכים בטורקיה במסגרת המכון לארכיאולוגיה ע"ש סוניה ומרקו נדלר. בשנת 1990 הוא שרת בתפקיד ראש המכון לארכיאולוגיה במשך 3 קדנציות.


החל משנת 1963 עסק במחקרי שטח , כולל חפירות ארכיאולוגיות באנטוליה. מאוחר יותר החל להתמקד במחקר אתנו ארכיאולוגי באזורים שונים של טורקיה , יוון והאיים היווניים. הדגש היה על מודלים חברתיים כלכליים ביישובים כפריים.


ב-2001 עסק במחקר של מסורות ואמונות מקומיות של ילידים בדרום אמריקה.


פרסומים :

יצאו לאור 6 ספרים בדגש על התקופות הפרה היסטוריות, פרה קלאסיות, והאתנו ארכיאולוגיה של אנטוליה .כמו כן פרסם מאמרים רבים , ופרקים בספרים בנושאים מגוונים.


ייסוד והקמת גופים מקצועיים:

החל משנת 1990 עמד בראש המכון לארכיאולוגיה על שם סוניה ומרקו נדלר מספר שנים. במהלך כהונתו הרחיב את פעילות המכון, כולל הקמת מחלקת הפרסומים של המכון שזכתה להכרה בינלאומית והיה העורך הראשי שלה.


תרומתו והסיבות למועמדותו:

פרופ' ז'אק יקר הוא מרצה וחוקר מוערך, שפרסומיו וספריו תרמו לחשיפה גדולה יותר של הארכיאולוגיה של אנטוליה בארץ ,בטורקיה ובעולם. את הידע הרחב והניסיון המקצועי שלו חלק עם תלמידיו הרבים שהתפזרו במוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. פרופ' יקר ייצג את ישראל בכנסים בינלאומיים רבים ,כולל באוניברסיטאות בטורקיה.

Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page